FAQ 7 Wonders

Nee. Alleen de eerste Tijdperkkaart van elke kleur die je nog niet in je Stad hebt, mag gebouwd worden zonder bouwkosten, ongeacht het huidige Tijdperk. Als je al een blauwe kaart in jouw Stad gebouwd hebt, kun je dit effect niet toepassen op een blauwe kaart.

Nee.

Ja, en de effecten van een Leider zijn actief tijdens elk Tijdperk (behalve effecten voor eenmalig gebruik).

Nee, dit effect is alleen van toepassing voor gebouwen op Tijdperkkaarten.

Ja. Op het moment van rekrutering zijn al jouw munten beschikbaar om de kosten te betalen.

Ja. Hoewel de transactie gratis was, wordt deze wel als aankoop beschouwd, daarom geeft Hatsjepsoet je 1 munt.

Ja. Met dit symbool kunnen de fasen van het Siracusa Wonder in elke gewenste volgorde worden gebouwd.

Het masker en het Meerderheid symbool worden niet beschouwd als volledige wetenschappelijke symbolen, dus een masker kan geen meerderheidssymbool kopiëren.

Ja. De kaarten van Cities zijn zwarte Tijdperkkaarten. Dit is dus een nieuwe kleur die je in jouw Stad kunt bouwen.

Nee. Alleen kaarten die ervoor zorgen dat je munten verliest, kunnen ervoor zorgen dat je schulden aangaat.

Ja. Het verlies van munten gebeurt altijd NA het verkrijgen van munten.

De derde speler krijgt geen overwinnings- of nederlaagfiches aangezien er geen tegenstander is voor het conflict.

Geen enkele spelers pakt een fiche voor dit conflict.

Ja. Hoewel de transactie gratis was, wordt deze wel als aankoop beschouwd, daarom geeft Hatsjepsoet je 1 munt.

Het masker en het Meerderheidsymbool worden niet beschouwd als volledige wetenschappelijke symbolen, dus een masker kan geen meerderheidssymbool kopiëren.